måndag 16 september 2013

Maffig Halloweenutsällning på Vellingeblomman

Anledningen till att jag kommit igång så tidigt med Halloweenpyntadet i år (normalt sätt börjar jag först första helgen i oktober) är jag var förbi Vellingeblomman som redan satt igång med sitt Halloweenkampanjande. De har en stor utställning på skäcktivoli-tema som verkligen var oväntat imponerande. Dels var utställningen väldigt stor, ca 1000m2 enligt Vellingeblommans egen utsago, och dessutom var det påkostade installationer de gjort. Stora rum med otäcka clowner, galna vetenskapsmän och annat otyg fanns att avnjuta. Många figurer hoppade till och rörde sig när man kom i närheten av dem, bland annat föll en stor spindel ner över mig i en mörk passage. Och så klart hade de försäljning av Halloweenpynt i anslutning till det här och så klart kunde jag inte hejda mig från att köpa både det ena och andra. Att jag när jag kommit hem jag skulle orka vänta med att få upp mina nya spöken och pumpor kändes inte rimligt, framför allt inte med tanke på att det var riktigt mysigt höstrusk under söndagen som gjorde sig perfekt för att sätta lite skräckstämning. Resten av pyntet som ligger uppe i vindsförrådet får dock vänta några veckor till. Förutsatt att jag lyckas behärska mig förstås.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar